Montag, 3. Dezember 2018

Veröffentlichungen von INTR°A-Mitgliedern A-Z ----------------- Januar - November 2018

Diese Liste ist nicht vollständig. Sie beruht auf den Angaben der INTR°A-Mitglieder
mit Nachträgen aus dem Jahr 2017
    

    • Saida Aderras, Beate Brauckhoff, Reinhard Horn (Musik),
      Michael Landgraf, Ulrich Walter:
      Aufeinander zugehen - gemeinsam Schätze teilen
      Christliche und islamische Geschichten, Lieder und Ideen
      für die interreligiöse Begegnung in Kita und Schule
      Lippstadt: Kontakte Musikverlag 2018, 127 S. mit CD
    • Christoph Peter Baumann: Materialset "Schabbat". Basel: Manava 2017
    • Christoph Peter Baumann: Materialkoffer "Heilige Schriften"
      Basel: Manava 2018







    • Jürgen Neitzert OFM zum Generaldefinitor des Franziskanerordens gewählt
      Deutsche Franziskanerprovinz, 12.09.2017
      --- Interview im Magazin Franziskaner, Herbst 2018, S. 26-27:  Unser Mann in Rom

    • Ankündigung - erscheint Mai 2019 --- 
      Perry Schmidt-Leukel: Wahrheit in Vielfalt.
       Vom religiösen Pluralismus zur interreligiösen Theologie
      Aus dem Englischen von Monika Ottermann. Originaltitel:
      Religious Pluralism and Interreligious Theology. The Gifford Lectures
      - An Extended Edition. Originalverlag: Orbis Books, Maryknoll, New York. 
      Bearbeitet von Perry Schmidt-Leukel  ---  
      ISBN: 978-3-579-08249-3 ---
      Gütersloher Verlagshaus 2019, 416 S.

    • [Peter Schreiner]
      Bücker, Nicola; Roggenkamp, Antje; Schreiner, Peter (Hg.):

      Empirische Methoden und Forschendes Lernen im Gespräch. Berlin: Lit, 2018. 260 Seiten (Schriften aus dem Comenius-Institut, 22)
    • Henrik Simojoki / Peter Schreiner:
      Religionsunterricht in der Schule - Gestaltungsformen
      in der religiös heterogenen Gesellschaft
      In: Praktische Theologie - Ztschr. für die Praxis in Kirche, Gesellschaft und Kultur
      53. Jahrgang (2018) Heft 2, Seite 90-98
    • Peter Schreiner: Religious Education in Europe - what can be learned for "intercultural religoius didactics" in Sweden?
      In: Franck, Olof; Thalén, Peder (Red.): Interkulturell religionsdidaktik - utmaningar och möjligheter. Lund: Studentlitteratur, 2018, S.45-63
    • Peter Schreiner: "Leitlinien und Perspektiven" für die Arbeit des
      Comenius-Instituts.In: CI-Informationen, (2018) Ausgabe 1, Seite 1 bis 2

      Link zum Volltext der Leitlinien und Perspektiven
    • Peter Schreiner: Evangelische Tageseinrichtungen für Kinder - Daten und Trends
      In:
       CI-Informationen, (2018) Ausgabe 1, Seite 5 bis 6
    • Peter Schreiner: Denkschriften, evangelisch
      In: WiReLex (2018), Link zum Volltext
    • Peter Schreiner: Religionsunterricht in Europa - Wahrnehmungen und Herausforderungen. In: Religion unterrichten (2018) Seite 10-15


    Eugene, Oregon (USA)Wipf & Stock (Juli) 2018, 186 pp.
    Verlagsinformation: hier = Inhaltsverzeichnis mit Leseprobe



    Buchempfehlungen von Leonard Swidler als Studienlektüre
    (aus seinen früheren Schriften)


    The Study Of Religion
    in An Age of Global Dialogue

    • Philadelphia (USA):
      Temple University Press
      2000, 229 pp., index
    • ISBN-10: 1566397936
      ISBN-13: 978-1566397933
    Religion is the most fundamental and comprehensive of all human activities. It tries to make sense out of not simply one or another aspect of human life, but all aspects of human experience. At the core of every civilization lies its religion, which both reflects and shapes it. Thus, if we wish to understand human life in general and our specific culture and history, we need to understand religion.
    >>> Learn More » >>> Purchase Here »

    Buddhism Made Plain.
    An Introduction for Christians
    and Jews.

    Maryknoll, NY (USA): Orbis [1985], 1992,
    Fifth Printing, XIX, 138 pp., index
    • ISBN-10: 0883441985
      ISBN-13: 978-0883441985

    Are you a Christian or Jew who has wondered what the Buddhism craze is about? This book will not only answer that question but will also help you learn to relax and show you why meditation is not a new thing.
    Do you know people who say they are Buddhist or practice Buddhism yet they were raised Catholic or Jewish and wonder how they practice two religions? Did they say that they have found a way to feel peaceful and content by practicing Buddhism? 

    >>> Learn More » >>> Purchase Here »


    The Power of Dialogue.
    Jewish - Christian - Muslim Agreement and Collaboration
    • New London, CT (USA): Twenty-Third Publications [Bayard]  2007, 232 pp.
    • ISBN-10: 1585955876
      ISBN-13: 978-1585955879

    At last, an explanation of how Judaism, Christianity and Islam conflict, long the cause of destruction and mayhem, can now be bridges of dialogue and cooperation.Are all religions the same? Are they equal? Good? Bad? Maybe… maybe not. How do we know? How do you know? What if there was a way to figure it out…a way to get some answers? Here it is!Pick up this book and invest some time with three professors and activists from three parts of the world who have spent 150 combined years studying these very questions.Researchers and historians first, last and always. Persons of curiosity, integrity, and honor – characteristics many have lost.

    • Monika und Udo Tworuschka:
      Die großen Religionsstifter.
      Buddha, Jesus, Muhammed.
      Stuttgart: Metzler 2018, VII, 230 S., Abb.
    • Udo Tworuschka: Interreligiöser Dialog und Perspektiven dialogischer Theologie in Hamburg - Chancen und Stolpersteine. Eine Zwischenbilanz.
      In: Katajun Amirpur / Thorsten Knauth /
      Ursula Neumann (Hg.):
      Interreligiöser Dialog und Perspektiven dialogischer Theologie in Hamburg.
      Wissenschaftliches Symposium zur Verabschiedung von Prof. Dr. Wolfram Weiße. Dokumentationsreihe 6. Münster / New York: Waxmann 2018, S. 35-54
    • Udo Tworuschka: Some considerations to the Practical Study of Religion
      SID 27/2017/1, p. 3-24


    • Paul Weller: Learning from Experience, Leading to Engagement.
      Lessons from Belieforama for a Europe of Religions
      and Belief Diversity.
      SID 27/2017/2, p. 27-51